Spotify dnes (26. srpna 2025) oficiálně oznámila spuštění nové funkce Messages – přímého zasílání zpráv v aplikaci. Novinka je dostupná uživatelům starším 16 let na mobilních zařízeních a její zavádění probíhá postupně. Funkce bude zpřístupněna jak pro uživatele s bezplatným účtem, tak i pro předplatitele služby Premium.

Jak Messages funguje

Nová funkce umožňuje posílat zprávy pouze ve formátu one-to-one, tedy mezi dvěma uživateli. Spotify tímto způsobem nechce vytvořit plnohodnotný chat, ale spíše nástroj pro sdílení hudby, podcastů a audioknih. Zprávu lze odeslat pouze uživatelům, s nimiž máte na Spotify určité propojení například prostřednictvím sdíleného plánu, funkce Jam, Blendu nebo kolaborativního playlistu.

Messages jsou dostupné přes ikonu sdílení ve Now Playing View. Jakmile příjemce zprávu přijme, je možné si vyměňovat textové reakce i emoji. Všechny sdílené položky se přitom ukládají ve speciální složce Messages pod profilovým obrázkem, což zajišťuje jejich snadné opětovné vyhledání.

Soukromí a bezpečnost

Spotify zdůrazňuje, že komunikace v Messages je chráněna šifrováním jak při přenosu, tak i při uložení dat. Nejedná se však o end-to-end šifrování. Uživatelé mají plnou kontrolu nad tím, zda chtějí žádost o zprávu přijmout, zamítnout nebo odesílatele zablokovat. Funkci lze rovněž i zcela vypnout. Spotify také implementuje automatizovanou detekci nevhodného obsahu a spoléhá na uživatelská hlášení, aby dokázalo efektivně moderovat prostředí.

investujte do akcií Spotif s XTB

Proč tuto funkci Spotify spouští

Spotify se tímto krokem snaží posílit svou společenskou dimenzi. Uživatelé si dosud posílali doporučení a odkazy na skladby či podcasty převážně přes externí platformy, jako jsou WhatsApp či Instagram. Nová funkce má za cíl tento proces přenést přímo do prostředí aplikace, a tím zvýšit interakci mezi uživateli i samotné zapojení do ekosystému Spotify. Podle vedení společnosti se funkce Messages nemá stát konkurencí běžným chatovacím službám, ale má být doplňkem, který usnadní sdílení obsahu.

Dostupnost pro české uživatele

Novinka byla spuštěna nejprve na vybraných trzích v Latinské a Jižní Americe. V následujících týdnech se má postupně rozšířit do Spojených států, Kanady, Brazílie, Evropské unie včetně České republiky, Austrálie a Nového Zélandu. To znamená, že čeští uživatelé tuto funkci zatím nemají k dispozici, ale Spotify ji plánuje zavést i na našem trhu v rámci postupného globálního rollout procesu.

Vliv na cenu akcií Spotify

Investoři vnímají spuštění funkce Messages jako krok k vyšší uživatelské retenci a rozšíření sociálních prvků v rámci platformy. Krátkodobě může tato zpráva zvýšit zájem o akcie $SPOT díky očekávání růstu angažovanosti uživatelů a nových příležitostí k monetizaci. Na druhou stranu trh bude sledovat, zda tato funkce skutečně povede k delšímu času strávenému v aplikaci a růstu předplatitelů. Pokud se ukáže, že Messages má významný vliv na uživatelské chování, může to představovat dlouhodobě pozitivní fundament pro valuaci společnosti.

Měsíční akciový graf Spotify

Akcie $SPOT se obchodují ve velmi agresivním cenovém růstu, ovšem na maximech můžeme již pozorovat menší prodejní korekci. Jednou z hlavních nevýhod historické struktury těchto akcií je absence supportních levelů. To může být problém především při korekčním pohybu, kdy trh nemá technické úrovně, od kterých by se odrážel. Jediná technická úroveň se totiž nachází až na ceně 480 USD za akcii s tím, že byla v minulosti testována pouze menším pullbackem, takže se může stále jednat o validní support. Zatím ovšem nic nenasvědčuje tomu, že by akcie měly výrazněji oslabit.

Závěr

Společnost Spotify se rozhodla obohatit svůj ekosystém o novou funkci Messages, která přináší možnost přímého sdílení hudby, podcastů a audioknih mezi uživateli. Funkce klade důraz na jednoduchost, bezpečnost a ochranu soukromí, přičemž zároveň nabízí i větší pohodlí při doporučování obsahu přátelům a rodině. Pro české uživatele zatím není služba dostupná, avšak v následujících týdnech se očekává její spuštění i v rámci Evropské unie. Pokud se funkce osvědčí, může to být začátek širší transformace Spotify směrem k více společenské a komunitně orientované platformě.